יום רביעי, 30 באפריל 2008

יום שני, 14 באפריל 2008

פקח אני פורק סחורה - חכה 10 דקות


מתוך אתר

דוד גואטה מנהל מזה חמש שנים מאבק משפטי מול עיריית תל אביב - יפו בכדי לזכות אותו מדו"ח שנרשם בגין חניה שלא כחוק. עכשיו קבעה השופטת תנאים חדשים לחלוקת דו"חות

13/04/08 22:04מאת: שרון בלום

העקשנות משתלמת: דוד גואטה מנהל מזה חמש שנים מאבק משפטי מול עיריית תל אביב - יפו בכדי לזכות אותו מדו"ח שנרשם בגין חניה שלא כחוק. היום (ראשון), התקבל ערעורו בבית משפט המחוזי בתל-אביב.
תחילת הפרשה בחודש יולי 2003 אז נרשם לגואטה דו"ח בגין חניה שלא כחוק על המדרכה סמוך לכיכר דיזינגוף בתל-אביב.
גואטה מיהר לפנות לעירייה בבקשה לביטול הדו"ח מאחר שלדבריו חנה בצד הדרך למטרת פריקה וטעינה המותרת במקום. כמו כן טען כי חניה על המדרכה איננה אפשרית עקב אדניות פרחים הממוקמות בשולי המדרכה.
בדיון שנערך בבית משפט השלום נדחו דבריו של גואטה, והדו"ח לא בוטל. עקב כך, החליט לערער בפני בית המשפט המחוזי.
הפקחית שערכה את הדו"ח העידה כי הגיעה ביום שישי לכיכר דיזינגוף וראתה כלי רכב חונים בכיכר. לדבריה, רכבים החונים בכיכר רואים אותם כרכבים החונים על המדרכה.
השאלה שעמדה בפני בית המשפט: כיצד ניתן להגדיר מדרכה?
גואטה טען שהעירייה לא הוכיחה כי האבנים המשתלבות באזור הכיכר, הנמצאות בגובה הכביש, מהוות מדרכה.
השופטת כתבה בהחלטתה כי כאשר מדובר באזור לצד הכביש המופרד ממנו, כך שברור שהוא מיועד להולכי רגל, הרי מדובר במדרכה. "במקרה שלפניי קיים ספק אם אכן מדובר במדרכה. במקרה זה האבנים המשתלבות נמצאות בהמשך הכביש ולא לרוחב הכביש, על-כן, מבחינת המיקום אין המקרה שלפניי עונה על הגדרת מדרכה".
כמו כן ציינה כי מאחר שהמחוקק העירוני בחר שלא להגדיר מהי מדרכה, כפי שהתרחש במקרה זה, הרי במקרים בהם יש ספק אם מדובר במדרכה, על הספק לפעול לטובת הנאשם, המערער.
הסוגייה השניה אליה נדרשה השופטת: האם גואטה פרק סחורה?
החלטתה המפתיעה של השופטת גורסת כי על הפקח להמתין לפחות עשר דקות ליד הרכב בכדי לבחון האם אכן האדם, שלא נמצא בקרבת האוטו, פרק סחורה.
"לדעתי, כדי לתת דו"ח על חניה אסורה במקום שמותר לחנות בו לצורך פריקה וטעינה, יש להמתין לפחות 10 דקות, כדי לבחון האם הנהג חוזר, ואז לשאול אותו לאיזה צורך החנה את הרכב. אז, אם יטען שעסק בפריקה וטעינה, ניתן לשאול לאן או מאין הביא את הסחורה, ולבדוק זאת בו במקום", פסקה.
במקרה הנוכחי, המפקחת העידה כי עברה בכיכר, ראתה רכבים חונים ורשמה דו"חות. באופו כזה לא ניתן לדעת האם המערער חנה לצורך פריקה וטעינה או לא.
השופטת סיכמה את דבריה, תוך התייחסות למחסור החמור במקומות חניה באזור תל-אביב."במצוקת החניה הקיימת, כאשר העירייה עצמה מכירה בכך כי יש צורך לאפשר חניה באזורים מסוימים לצרכי פריקה וטעינה, רישום דו"ח מבלי להמתין לפחות עשר דקות, מרוקן למעשה מתוכן את ההיתר לחנות לצורך פריקה וטעינה. על המפקח/ת לציין בדו"ח כמה זמן המתינו לפני מתן הדו"ח, כדי שניתן יהיה לבחון אם מדובר בזמן סביר אם לאו", כתבה.

יום שלישי, 8 באפריל 2008

בשורה סלולארית למחפשי החנייה בגבעתיים

עיריית גבעתיים תחל בקרוב ולהפעיל שרות החניה הסלולארי PaNGo באמצעות חברת "מילגם חניה סלולארית" ובתעריפי חניה הזהים לתעריף העירוני.
עמיעד טאוב ו02/04/2008

גבעתיים, מצטרפת לערים המובילות טכנולוגיות בעולם ובארץ והחל מהיום יכולים תושבי העיר ומבקריה ליהנות מטכנולוגיה מתקדמת המאפשרת להם חניה באמצעות הטלפון הסלולארי, בלא צורך באמצעים המוכרים. שרות PaNGo(אשר מופעל בכל הארץ החל מהיום 1.4.08), זמין לכל לתושבים ולמבקרים בעיר, ניתן להשתמש בו בכל אזורי החניה המוסדרים ברחוב (כחול לבן). הפעלת החניה מתבצעת ע"י שליחת SMS או באמצעות חיוג מהטלפון הסלולארי למוקד הטלפוני שמספרו*4500 . הרישום למערכת PaNGo חינם, ועלות שעת החניה זהה לתעריף העירוני.
יורם פומרנץ סגן ראש העיר גבעתיים ומחזיק תיק שפ"ע שבתחום אחריותו מצוי נושא החניה אומר: "החניה הסלולארית הינה עוד מקרה מובהק של קידמה טכנולוגית שימושית שמביאה לשינוי סדרי עולם. מעתה חסל סדר חיפוש אחר דוכנים לממכר כרטיסי חניה או אחר מדחנים. חונים וכל מה שצריך זה פשוט לבצע פעולה פשוטה בטלפון הסלולארי שזמין אצל כל אחד מאיתנו. אני שמח על כך שמעתה גם גבעתיים יכולה להציע הסדר קל ופשוט זה הן לתושביה והן למתארחים בה.על פי מודל זה מצידנו נמשיך לשפר ולחדש את איכות השירות גם בתחומים האחרים של חיי היומיום בעיר". אופן השימוש במערכת: מצטרפים כמנויים לשירות דרך האתר www.4500.co.il או דרך מוקד שרות הלקוחות 4500*. חיוג ל *4500, שליחת SMS או כניסה לאתר www.4500.co.il, תפעיל את החניה.סיום החניה יבוצע אף הוא ע"י חיוג, SMS או דרך האתר. כל מנוי יקבל מדבקה לחלון הרכב שתאשר שהנהג מנוי לשרות כך שפקחים יוכלו לזהות מנויים ולבדוק בעזרת מסופון מיוחד המחובר למערכת שרות PaNGo האם הנהג הפעיל שרות. כל נהג יוכל לעקוב אחר פרוט החניות/חשבון שלו בכל חודש . כמו כן ניתן להיעזר בפקחי החניה בעיר להסבר מקיף להפעלת השרות ובמשרדי רשות החניה בטלפון .

יום שבת, 5 באפריל 2008

תערוכת התחבורה והחניה - INTERTRAFFIC

כמידי שנתיים התקימה באמסטרדם , הולנד התערוכה הגדולה ביותר בתחום תשתיות חניה ותחבורה - INTERTRAFFIC

כרגיל היו שבעת אולמי התערוכה גדושים בעשרות אלפי מבקרים כשתמיד בלטו חברות הענק כמו SIEMENS ו- THALES שהביתנים שלהם השתרעו על מאות מטרים מרובעים . בתחום החניה נראו מעט מאוד חידושים . חברות רבות הציגו ציוד לתשלום דמי חניה ברחוב מסוג PAY AND DISPAY ו 2-3 חברות הציגו טכנולוגיות של חניה באמצעות טלפון סלולרי . גם נושא קריאת לוחיות זיהוי של רכב ( License Plate Recognition - LPR ) זכה לכיסוי נרחב .

מבין החברות הישראליות בלטה בהעדרה חברת גניס שנהגה להשתתף בתערוכה במהלך עשר השנים האחרונות . בשיחה עם סמנכ"ל החברה ארנון אפרתי נמסר לנו שהחברה החליטה להתמקד השנה בהרחבת הפעילות בארה"ב ודרום אמריקה בעוד שמרכז הכובד של פעלות השיווק באירופה עובד לידי הסוכנים המקומיים מכייון שעם הגידול המשמעותי של פהפעילות באירופה לא ניתן יותר לרכז את השיווק ישירות מישראל . חברות ישראליות שהשתתפו התערוכה כללו את איזי פארק , BDI , וקוים שהציגה שילוט דרכים מבוסס על פנלים סולרים.

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...