יום שבת, 6 במרץ 2010

ynet נכה תובע את ברקת: "מאות דו"חות חניה סתם" - חדשות

ynet נכה תובע את ברקת: "מאות דו"חות חניה סתם" - חדשות

נכה תובע את ברקת: "מאות דו"חות חניה סתם"

עו"ד אריה רוזנברג נאלץ להגיע לבית המשפט פעמים רבות בשל קנסות על חניה שנרשמו לו - למרות תו הנכה שהוצמד לרכבו. כעת החליט להביא להיכל הצדק את ראש העיר בעצמו

רונן מדזיני

פורסם: 23.02.10, 23:57

עורך הדין אריה רוזנברג הוכר כנכה כבר בשנת 1971. מאז הוא נוהג ברכב מיוחד המותאם למגבלותיו, שלו הוצמדו תווי נכה - הן בקדמת המכונית והן בחלקה האחורי. אלא שלדבריו, הדבר לא מונע מפקחי עיריית ירושלים לרשום לו במשך שלושה עשורים דו"חות חניה, ולגבות ממנו סכומי כסף אדירים. בעקבות זאת החליט לתבוע את העירייה והעומד בראשה, ניר ברקת.

אתמול (יום ב') החנה רוזנברג את רכבו ברחוב התנופה בירושלים בסביבות השעה 09:00 בבוקר. כשחזר מעיסוקיו, גילה שוב דו"ח חנייה צמוד לחלון רכבו. "חניתי בכחול-לבן. משום שנהגתי ברכב נכים עם תווים, לא שמתי במדחן כסף. יצאתי לשעתיים פגישה, וכשחזרתי גיליתי קנס של 100 שקלים מוצמד לתו הנכה".


רכבו של התובע. התו הוצמד, וגם הדו"ח (צילום: אריה רוזנברג)

רוזנברג סיפר כי אותו האירוע, היה הקש ששבר את גב הגמל. "הבנתי שמדובר ברשלנות חמורה של הפקחית, וכאשר לקחתי את הדו"ח חזרה לאוטו התחלתי לשחזר כמה פעמים החל משנת 1971 שבה הפכתי לנכה ועד היום, גבתה ממני עיריית ירושלים כסף על חניות שהיו כדין ושילמתי בגלל רשלנות".

בחישוב שערך, העריך רוזנברג כי מדי שנה נרשמים לו לא פחות מ-250 דו"חות חנייה בנסיבות דומות. "יש לי כבר ארבעה תיקים שלמים מלאים בדו"חות מהעירייה. בגלל הטיפול בהם אני מאבד שעות וימי עבודה, ונאלץ לבטל פגישות כדי להכין תביעות ופניות לאגף הפיקוח - כדי לבטל את הדו"חות. זה מביא אותי גם לדיונים בבית המשפט לעניינים מקומיים, שם אני מייצג את עצמי בנושא".

בעקבות התחושה כי נגרמה לו עוגמת נפש, החליט רוזנברג לתבוע את העירייה והעומד בראשה בסכום של 31,200 שקלים.


"כשרואים עורך דין מתעסק בתביעות קטנות זה מוציא לו שם רע. הפעם החלטתי לתבוע את העירייה ואת ברקת באופן ישיר, כי הוא האחראי לנהל את כל המחלקות".

רוזנברג אף טען כי העיסוק הבלתי פוסק בדו"חות חנייה פגע גם בבריאותו. "בגלל האירוע האחרון סבלתי מעלייה קיצונית בלחץ הדם וברמת הסוכר, הדופק עלה והתחלתי להזיע. סבלתי גם מחולשה כללית שחייבה אותי ללכת לנוח בבית ולהפסיד יום עבודה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "פקחינו אינם רושמים דו"חות לנכים החונים בכחול-לבן. על פי החוק, על הנכה לשים את התו המקורי ולא עותק או צילום בשל זיופים. במידה שניתן קנס בטעות - הרי שהוא יבוטל".

אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...