יום רביעי, 23 ביוני 2010

חדשות - בארץ nrg - מהיום: חניה חופשית בתחנות אוטובוס בשבת

חדשות - בארץ nrg - מהיום: חניה חופשית בתחנות אוטובוס בשבת

מהיום: חניה חופשית בתחנות אוטובוס בשבת

הקץ לדוחות ולקנסות: חוק חדש שנכנס הבוקר לתוקפו יאפשר להחנות כלי רכב בתחנות אוטובוסים משישי בערב ועד שבת בצהריים

אריק בנדר | 30/4/2010 8:39הוסף תגובההדפס כתבהכתוב לעורךשלח לחבר
סביר להניח שכשתצאו לבלות הערב באחת הערים הגדולות יגיע השלב שתידרשו לחפש חניה. אבל מה עושים כשהחניונים רחוקים מהפאב או מהקולנוע וגם המדרכות מלאות עד אפס מקום? חוק חדש שנכנס לתוקפו הבוקר יאפשר לכם להחנות מהלילה ומדי יום שישי ושבת בשטחי תחנות האוטובוס הפזורות ברחבי הארץ - בלי לקבל דוח.

מכונית חונה בתחנת אוטובוס
מכונית חונה בתחנת אוטובוס צילום ארכיון: רענן כהן
את הצעת החוק שמיטיבה עם הנהגים העביר יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), והיא מתבססת על כך שברוב הערים לא מופעלת תחבורה ציבורית בשבת.

על פי החוק, יהיה ניתן להחנות או להעמיד רכב פרטי בתחום תחנת אוטובוס מהשעה 20:00 בערב ביום שישי ועד השעה 16:00 בשבת (או בימי מנוחה אחרים), בהתאם לתמרורים שהוצבו מבעוד מועד על ידי הרשויות. הכנסת הטילה על הרשויות המקומיות לקבוע תמרורים המאשרים חניה בתחנות הסעה, ואף לציין את השעות המותרות לכך.

בתחנה שלא הותקן תמרור שכזה לא תתאפשר חניה בשבתות וחגים. בדברי ההסבר לחוק החדש נאמר כי הוא יסייע לפתרון בעיות החניה, בעיקר בערים הגדולות שסובלות מהמצוקה בסופי השבוע העמוסים מבקרים ומבלים. "זו הצעת חוק שציבור גדול מאוד ייהנה ממנה", סיכם אתמול ח"כ אקוניס. "רוב האוטובוסים אינם פועלים בשבת, ולכן אין סיבה שלא תותר חניה בתחום התחנות".

אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...