יום רביעי, 7 ביולי 2010

הרג בריב על חניה - ונשלח ל-20 שנות מאסר - וואלה! חדשות

הרג בריב על חניה - ונשלח ל-20 שנות מאסר - וואלה! חדשות

דוד כבאז נשלח ל-20 שנות מאסר, לאחר שהורשע בהריגתו של יוסף בבלי במהלך ריב על חניה. השופטים: "מדובר אומנם במעשה הריגה, אך הלכה למעשה הוא נושק לעבירת רצח"

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (רביעי) 20 שנות מאסר על דוד כבאז, שהורשע בהריגתו של יוסף בבלי בעקבות סכסוך על חניה בחולון במרץ 2008. כבאז הואשם במקור בעבירת רצח, אולם בהרשעתו קבעו השופטים ברוב דעות שמדובר בהריגה בלבד, מכיוון שכבאז לא התכוון מראש להמית את בבלי. "מדובר אמנם במעשה הריגה, אך הלכה למעשה הוא נושק לעבירת הרצח", כתבו השופטים בגזר הדין.

עו"ד בנצי קין, שמייצג את המשפחה, אמר כי כבאז אמנם קיבל את העונש המקסימלי להריגה, אולם מדובר במקרה שחוצה את גבול הרצח ולא נושק לה. "מדובר במקרה שבו הנאשם שיסה כלב אמסטף במנוח, ולאחר שהוא התחיל לברוח דקר אותו פעם אחת בגב ואז בלב, ואף טרח לסובב את הסכין. קשה להסכים שזה לא רצח". יצוין כי בני משפחתו של בבלי הגישו תביעה אזרחית נגד כבאז.

בבלי, שהיה בן 29 במותו, הגיע לפני כשנתיים לבקר חבר בשכונת גבעת חולון, אזור הידוע גם כחולות מולדת, והחנה את רכב ההסעות של בית החולים בו נהג סמוך לביתו של כבאז. בשלב מסוים יצא כבאז מביתו, הבחין ברכב וניקב את צמיגיו. זמן קצר לאחר מכן, יצאו בבלי וחברו והבחינו בנזק שנגרם למכונית ופנו לכיוון דירת השכן. אז התפתח ויכוח בין השלושה בדירתו של כבאז, שבסופו דקר כבאז את בבלי בחזה. צוות מגן דוד אדום שהגיע למקום ניסה לבצע בו החייאה אך נאלץ לקבוע את מותו.

בתחילה הואשם כבאז ברצח, אולם לפני כשלושה חודשים פסקו השופטים שמדובר בהריגה. "קיים קושי לייחס לו בחינה שכלית של הנתונים והגעה לידי החלטה רצונית להמית את המנוח", כתבה אז השופטת יהודית שבח בהכרעת הדין. היא הוסיפה כי כבאז דקר פעם אחת בלבד את המנוח וכי נבהל מכך שהמנוח וחברו פרצו לדירתו.

השופטים הסבירו שהחליטו להרשיע את כבאז בהריגה במקום ברצח בעיקר בשל מצבו הנפשי אולם אין בכך כדי להקל בעונשו, במיוחד לאור העובדה שהוא זה שהחל את רצף האירועים שהובילו למותו של בבלי.

פרסומת

"הנאשם דקר את המנוח בלבו, שעה שיש להניח שאף אדם שסובל מבעיות נפיות יכול להבין, אם כי לא בהכרח לרצות, שדקירה שכזו עשויה לגרום למוות", נכתב בגזר הדין. "הנאשם הותיר את המנוח, לאחר שדקרו, מוטל בחצר ומתבוסס בדמו תוך שהוא נמלט אל תוככי ביתו ולא הזעיק כל עזרה". הם חייבו את כבאז לפצות את אלמנתו של בבלי ב-150 אלף שקל.

"אנחנו מברכים את בית המשפט על כך שהשכיל לזכות מעבירת רצח ולהימנע מהשתת מאסר עולם. עם זאת, נוכח תפיסתנו כי התקיימו אלמנטים מסוימים של הגנה עצמית בתקרית, נבקש לבחון את האפשרות לערער על הכרעת הדין ומידת העונש", אמרו פרקליטיו של כבאז, עורכי הדין אורון שוורץ ויוגב נרקיס.

אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...