יום שישי, 9 ביולי 2010

בשורה לנכים בנתניה: הכניסה לחניון בחוף בית ינאי - חופשית


בשורה לנכים בנתניה: הכניסה לחניון בחוף בית ינאי - חופשית

09/07/10
חוף בית ינאי. בשורה משמחת לציבור הנכים
רשות הטבע והגנים הודיעה לאחרונה כי היא חוזרת בה מהחלטתה לגבות תשלום בחניון חוף בית ינאי מאנשים עם מוגבלויות, זאת לאחר שבמשך שנים ניגבו דמי הכניסה בניגוד להוראות החוק האוסרות זאת.

החלטתה של רשות הטבע והגנים התקבלה בעקבות פנייתו של סגן יו"ר הכנסת ח"כ מגלי והבה שביקש מהשר להגנת הסביבה לפעול על מנת שרשות הטבע והגנים תיישם את הוראות החוק ואת הנחיותיו של נציב תלונות הציבור ותאפשר לבעלי מוגבלויות שאינם מסוגלים לחנות הרחק מהחוף, לחנות בחינם בחניון הצמוד לחוף.
לאחר מגעים שנמשכו כשנה, נעתרה רשות הטבע והגנים לבקשתו של חבר הכנסת מגלי והבה להעניק פטור לבעלי המוגבלויות וצרכים מיוחדים בכניסה לחוף בית ינאי, שנמצא בשטחו של הגן הלאומי נחל אלכסנדר.
מרשות הטבע והגנים נמסר: "הרשות פועלת ליישם לפי שעה את החלטת נציב תלונות הציבור ולאפשר חניית נכים בגן לאומי נחל אלכסנדר".

ח"כ והבה אמר בתגובה: "חבל שזכויותיהם החוקיות של בעלי המוגבלויות נרמסות ואינן מיושמות עד שהיה צורך בהתערבות הכנסת והממשלה לאכוף את המגיע להם בדין".
ח"כ מגלי והבה בירך על פתרון הבעיה שמנעה מנכים רבים ליהנות מהחוף, בשל המרחק הרב שבינו לבין החניון הנוסף המוצע בחינם, המרוחק כקילומטר וחצי מהחוף. ח"כ והבה הוסיף: "חבל שיש צורך בפניות לשר להגנת הסביבה ובהתערבותו והתערבות נציב תלונות הציבור, בסופו של דבר בפנייתי בכדי שציבור הנכים יקבל את אשר מגיע לו בדין. זכויותיהם של בעלי המוגבלויות אסור שתירמסנה בשל שיקולים עסקיים, בוודאי לא של גופי מדינה שתפקידם לשרת את האזרחים ולא להרוויח על גבם".



תגובותהוסף תגובה
לא רשומות תגובות למאמר זה.

אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...