יום ראשון, 18 ביולי 2010

חדשות אשדוד - הרבה יותר מעיתון

חדשות אשדוד - הרבה יותר מעיתון


החוף הדתי: חניה לנכים ומורשים. מי הם אותם 'מורשים'?

יעקבי שמעון
אחד החופים היפים והנהדרים באשדוד הוא החוף הנפרד או בשמו הנפוץ – החוף הדתי. בימי החול הוא משמש את האוכלוסיה הדתית, נשים וגברים לסירוגין. בשבתות וחגים הוא חוף מעורב כשאר החופים.
עד כאן הכל טוב ויפה.

השוני בא לידי ביטוי במגרשי החניה. החניה בחוף הזה הוכנה בשקידה רק בשנה האחרונה ולמען האמת נראה כי לא השקיעו מחשבה לנוחיות המבקרים. החניה הסלולה ובה כ-90 מקומות מצויה הרחק מן החוף, סמוך לכביש הראשי – שד' משה דיין. על המשתמשים בחניה זו לעשות דרך ארוכה ברגל, בשמש הקופחת ובחום המעיק כדי להגיע לקו המים.

שטח חניה מיוחד והכי קרוב לחוף הועידו לנכים (וזה מוצדק לחלוטין) אלא שלתחום חניית הנכים הוסיפו חניות למיוחסים או "מורשים" כפי שרשום בשלט.

נשאלת השאלה מי הם אותם מורשים מיוחסים? מהו האישור המיוחד הנצרך? כיצד זכו בפריבילגיה המיוחדת? שמא הכוונה לרכבי הצלה, חרום וביטחון? ואולי למצילים?
בבדיקה מסתבר שכל הפונקציונרים שעובדים בחוף הזה מחנים רכבם בתוך תחום המגודר. אז מי הם ה"מורשים"?

למותר לציין כי באף לא חוף אחד אחר יש חניה מיוחדת לרכבי ההצלה?
בסמוך מאד לחניות הנכים ריצפו משטח גדול היכול לשמש את רכבי החרום בצורה חופשית ונוחה. אם כן למי מיועדת חניית ה"מורשים"?

ידוע כי כל אחד שואף לחנות רכבו סמוך ככל האפשר לחוף. לכן נמצא כי חניית הכורכר המצויה סמוך לגבול החוף בחלקו הצפוני עמוסה בדרך כלל חרף השלט שהוצב בכניסה ואסר על כניסה למקום. מעשה חלם? אכן כן. לא חלף זמן רב והשלט הוסר.

כידוע, רבים ממשתמשי החוף הדתי הם לא אשדודים ומגיעים לאשדוד מירושלים, מבני ברק, מקרית ספר, מפתח תקוה, מישובים חרדים אחרים באוטובוסים. אלה שבים ואוספים אותם בסוף היום. למענם יצרו מעגל תנועה שמאפשר תנועה נוחה לאוטובוסים. זה טוב כיון שכך נמנעת הפרעה לתנועה בשדרות משה דיין והכל זוכרים עד כמה היתה הפרעה לתנועה הכרוכה לעיתים בסכנת נפשות.

כמובן שנשמח לגלות מי הם המיוחסים ה"מורשים" לחנות ליד הנכים ומדוע לא ריכזו את חניות הנכים ברצף?

אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...