יום שני, 26 ביולי 2010

mynet המגמה: חניה בתשלום על רוב המדרכות בעיר - ירושלים

mynet המגמה: חניה בתשלום על רוב המדרכות בעיר - ירושלים
פורטל מקומי מקבוצת ידיעות אחרונות- חדשות, פנאי ובידור - mynet


המגמה: חניה בתשלום על רוב המדרכות בעיר

העירייה החלה לגבות תשלום על החניה גם ברחוב המלונות שבכניסה לעיר. חבר המועצה שלמה רוזנשטיין מסביר: המגמה היא להשוות את מצב החניה בירושלים לזה של תל אביב, שם כל החניה היא בתשלום

ציפי מלכוב

פורסם: 26.07.10, 07:55

ימים ספורים אחרי שחניון גן הפעמון נסגר לציבור הרחב והפך לחניון בתשלום, נפלה גזירה דומה גם באזור אחר בעיר. בסוף השבוע שעבר התברר כי רחוב המלונות הצמוד לשדרות הרצל נסגר אף הוא והמדרכות בו נצבעו בצבעי כחול־לבן. בעירייה מוסרים כי המגמה צפויה להתרחב עוד.

מחזיק תיק התחבורה הציבורית, חבר המועצה שלמה רוזנשטיין, אמר השבוע כי המגמה היא להשוות את מצב החניה בבירה לזה של תל אביב. "בתל אביב כל החניות בתשלום. מתברר שיש ביקוש רב לחניה ואנשים מוכנים לשלם עבורה", אמר. לדבריו, מי שדמי החניה גבוהים עבורו, מוזמן לעבור להשתמש בתחבורה הציבורית.

במשך עשרות שנים היתה החניה חופשית ברחוב זאב וילנאי, הצמוד למלונות בכניסה לעיר. בעיקר שימש השטח את מנויי חדרי הכושר הפועלים בבתי המלון ואת אלפי המבקרים בחתונות ובשאר האירועים הנערכים באופן תדיר באולמות המלונות.

בשבוע האחרון פנו עשרות ממנויי חדרי הכושר אל ראש האופוזיציה העירונית פפה אללו בנושא. ההסדר החדש, הם אמרו, עומד לייקר בשיעור ניכר את הביקורים שלהם במכונים.

תלונות חמורות לא פחות התקבלו גם מעשרות תושבים שהגיעו לחגוג שמחה משפחתית באחד מבתי המלון וגילו בשובם למכוניותיהם דוחות חניה בסך 250 שקל.

חבר המועצה אלישע פלג הסתייג מהמהלך ואמר כי גם בעת הפיכתם של רחובות בעיר לאזורי חניה בתשלום, עדיין חובה על העירייה לשמור על איזונים נאותים.

בתוך כך, יו"ר ועד עובדי העירייה ציון דהאן הודיע כי בכוונתו לדרוש ממנכ"ל העירייה יאיר מעיין לנפק לעובדי העירייה הזוטרים בעלי הרכבים תווי חניה שיאפשרו להם לחנות בחניון גן הפעמון. לטענתו, המהלך פגע בצורה חמורה בעובדים רבים, שנהגו לחנות בגן ולהמשיך ממנו באוטובוס לכיכר ספרא. עוד הוסיף כי הסדר דומה נקבע לפני כשנה בחניון מגרש הרוסים.

העירייה: "סמוך לבתי המלון ובגן הפעמון התשלום הוא עד השעה 16:00, כדי לאפשר למבקרים חניה חופשית בשעות אחר הצהריים. מאות מקומות החניה על משטח הכורכר בגן הפעמון הם עדיין בחינם".

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

כל הכבוד לעיריית ירושלים
המסדירה חנייה לתושבי העיר תוך
התחשבות בכל הגורמים.

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...