יום שלישי, 6 ביולי 2010

מקומי - חולון ובת-ים nrg - ...חולון: ההכנסות מהדוחות גדלו,

עירית חולון מגדילה הכנסות מדוחות חניה !

חולון: ההכנסות מהדוחות גדלו, העירייה עידכנה את התקציב

עיריית חולון מעדכנת את ספר התקציב: השנה נגבה 15 מיליון שקל מקנסות חנייה ולא 10 מיליון כפי שהיה צפוי. באופוזיציה ממש לא מרוצים מכך: התושבים משלמים את המחיר על מצוקת החנייה

ליאת לוי 13/6/2010 12:58הוסף תגובההדפס כתבהכתוב לעורךשלח לחבר
מועצת עיריית חולון אישרה בשבוע שעבר את הגדלת תקציב העירייה בשבעה מיליון שקלים לכדי 880,844,600 שקלים. 
מוטי ששון
מוטי ששון צילום: חן גלילי


ממסמכי העירייה עולה, כי הגדלת תקציב העירייה נשענת בעיקר על הצפי, שהכנסות העירייה מקנסות חנייה יהיו גבוהים בחמישה מיליון שקלים לעומת ההערכה בתקציב הקודם. 

בתקציב המקורי העריכה העירייה כי לקופתה ייכנסו כעשרה מיליון שקלים מקנסות חנייה, ואילו כעת בתקציב המעודכן מעריכים בעירייה כי לקופה ייכנסו כ~15 מיליון שקלים מקנסות חנייה. 

בעירייה מסבירים את השינוי בהגדלת תעריפי הקנסות. כך למשל, חנייה על מדרכה שווה קנס של 500 שקלים ואילו תפיסת חניית נכה שווה קנס של 1,000 שקלים. בעניין זה אמר השבוע חבר המועצה רועי כהן: "אני מאמין שהעירייה תצליח לגייס את הכסף עד סוף השנה. חבל רק שהתושבים לא מודעים לעלייה בתעריפים". 

טיפול בוונדליזם
חבר המועצה ניסן זכריה הוסיף: "ברור שההכנסות מהדו"חות רק יעלו, משום שאין חנייה בעיר. העיר עמוסה. בגלל זה אנשים חונים באזורים אסורים ומשלמים על קנסות. העיקר שבחולון יש חנייה חופשית ללא תשלום. מאוד עצוב שהעירייה בונה על כך שאנשים יחנו במקום אסור כדי שיוכלו להגדיל את התקציב שלהם.

"מי שסובל מכך הם תושבי העיר, כי לא מדובר בדו"חות של אנשים שבאים מבחוץ משום שחולון אינה עיר תיירותית, היא לא תל אביב ולא ירושלים. זה למעשה מס נוסף שהעירייה מגלגלת על חשבון הציבור, משום שכל המוסדות אותם היא בנתה אינם רווחיים כמו המוזיאון. הם צריכים לכסות את העלויות


של בניית המוסדות החדשים והתחזוקה שלהם". 

ועל מה תוציא העירייה שבעה מיליון שקלים נוספים? למשל על טיפול בוונדליזם. בעקבות השינוי בתקציב העירייה, תוציא העירייה 200,000 שקלים נוספים השנה כדי לתקן את נזקי הוונדליזם. כהן מסביר: "היו כמה מקרים של ונדליזם בחולון, מה שמצריך תקצוב נוסף". 

זכריה: "כל ההרס של גני הסיפור מגיע למימדים מאוד גבוהים. אולם סיירת הביטחון עליה משלם הציבור אמורה לשמור על הגנים ולמנוע את הוונדליזם, כך שהתושבים משלמים למעשה כפול, הם גם משלמים על השמירה, ומשום שהיא לא אפקטיבית הציבור גם משלם על תיקון הנזקים". 



אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...