יום ראשון, 11 ביולי 2010

TheMarker IT - Open Spot: גוגל רוצה לעזור לכם למצוא חניה

TheMarker IT - Open Spot: גוגל רוצה לעזור לכם למצוא חניה


גוגל רוצה לעזור לכם למצוא חניה

לא מוצאים חניה? גוגל לעזרתכם
השיקה את Open Spot - יישום לאנדרואיד שמציג מקומות חניה פנויים בסמוך למקום הימצאו של הנהג. היישום מבוסס על עדכוני המשתמשים
11.07.10 | 18:28 אלון לוי
Internet | Software | Mobile
| לדף הבית של TheMarker IT |

היישום הסלולרי Open Spot, אותו השיקה אתמול גוגל, עשוי בעתיד להקל עליכם למצוא מקום חניה. היישום, המיועד למערכת האנדוראיד, מציג למשתמשים מקומות חניה שהתפנו בסמיכות זמנים למועד החיפוש ברדיוס של 1.5 קילומטר ממקום הימצאו של המשתמש. הנתונים על מקומות החניה פנויים מגיעים ממשתמשים אחרים, כאלו שיצאו זה עתה מחניה וטרחו לאותת על כך באמצעות היישום. מקומות החניה הפנויים מסומנים במפה בצבעים שונים המעידים על הזמן שעבר מהרגע שהתפנתה: אדום לחניה שהתפנתה זה עתה, כתום לחניה שהתפנתה לפני חמש עד עשר דקות, וצהוב לחניה שהתפנתה בטווח זמן של בין עשר ל-20 דקות לפני רגע החיפוש. לאחר 20 דקות נמחקת החניה הפוטנציאלית מהמפה.

היישום החדש של גוגל מסתמך, למעשה, על רצונם הטוב של המשתמשים. כדי לעודד את המשתמשים לסמן חניות שהתפנו מציע היישום למשתמשים "נקודות קארמה" - מונח חדש, שהומצא במיוחד לכבוד היישום. מפתחי גוגל טוענים כי יש ביכולתם לסנן מידע שיקרי המעיד על חניה פנויה, דיווח שיוביל, כך נראה, גם להפחתה ממספר נקודות הקארמה להם זכאי המשתמש. נכון להיום זמין היישום זמין לתושבי ארצות הברית, קנדה, והולנד בלבד.

Open Spot אינו יישום איתור החניה הראשון המיועד לטלפונים סלולרים. לפני כשבעה חודשים השיקה חברת Guerillapps הישראלית יישום אייפון בשם NYC Broken Meters, יישום שמכוון את הנהג אל מדחני חניה לא פעילים הסמוכים למקום המצאו. חניה אל מול מדחן מקולקל או לא פעיל בניו-יורק, כמובן, חוסכת לנהג תשלום עבור החניה. יישום אייפון נוסף, ParkShark, פועל על עקרון דומה לזה של היישום החדש של גוגל, ומסתמך על קהילת המשתמשים לצורך סימונן של חניות פנויות.

אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...