יום ראשון, 31 באוקטובר 2010

mynet פתח תקוה - חנייה לנכים בבילינסון? לא, בוטלה

mynet פתח תקוה - חנייה לנכים בבילינסון? לא, בוטלה

נכים שהגיעו לחדר המיון בבית החולים 'בילינסון', נדהמו לגלות כי החניה המיועדת עבורם בוטלה: "זו פשוט חוצפה, ולא משנה מה הסיבה"

ניצן ינקו

פורסם: 31.10.10, 07:55

שיא האבסורד: הנהלת בית החולים 'בילינסון' בפתח תקוה החליטה לאחרונה לבטל את חניות הנכים בכניסה לחדר המיון של המוסד הרפואי. התוצאה: נכים רבים נאלצים לכתת רגליהם עשרות ומאות מטרים כדי להגיע למחלקה הדחופה במקום.

ביום ראשון שעבר נסעה תושבת העיר עם רכבה לחדר המיון של בית החולים, לאחר שנפלה ונחבלה בביתה. האישה, נכה הזקוקה לחניה קרובה, סיפרה: "הייתי

המומה. כשהגעתי לבית החולים בעבר, הייתי מחנה את הרכב ליד חדר המיון. איפה נשמע דבר כזה שליד חדר מיון אין חניית נכים? הרי רבים מהאנשים שמגיעים לכאן הם נכים, מוגבלים או שיש להם בעיות רפואיות קשות. זו פשוט חוצפה, ולא משנה מה הסיבה".

בנה של האישה סיפר כי אמו נאלצה לחנות את רכבה הפרטי סמוך לבית החולים לנשים. "משם היא נאלצה ללכת ברגל מרחק רב, כשהיא בקושי יכולה לזוז", הוסיף. "ראיתי נכים נוספים שהגיעו לבית החולים, ולא היתה להם חניה קרובה".

במתחם בית החולים נבנה בימים אלה חדר מיון חדש, ומזה מספר חודשים מתבצעות במקום עבודות. במקביל, שונתה הכניסה למוסד הרפואי. "ממש לא מעניין מה הסיבה לסגירת חניות הנכים ליד חדר המיון", סיכם בנה של האישה. "מונעים מהנכים את השירות הכי בסיסי, דווקא בבית חולים. לא מדובר על אנשים רגילים שיכולים להחנות בחניון מרוחק".

מ'בילינסון' נמסר בתגובה: "מספר החניות בשטח בית החולים המוקצות לנכים הוא פי שלוש מהנדרש בחוק. בימים אלו נמצא בית החולים בעיצומו של פרויקט בינוי מערך מיון חדש. בשל אילוצי הבנייה צומצם מספר החניות, אך כמצוין מספרם עדיין גדול משמעותית מהתקן. עם תום תקופת הבנייה יתווספו מקומות חניה בקרבה מיידית לחדר המיון".

אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...