יום שלישי, 19 באוקטובר 2010

חדשות מחלקה ראשונה - News1: ועדת הכלכלה אישרה: יוכפל הקנס על חניה בחניית נכים

חדשות מחלקה ראשונה - News1: ועדת הכלכלה אישרה: יוכפל הקנס על חניה בחניית נכים
ועדת הכלכלה אישרה: יוכפל הקנס על חניה בחניית נכים
הסדרת החקיקה בנושא חניית הנכים

הוועדה קיימה היום שורה של דיונים שנועדו להקל על בעיות החנייה עמן מתמודדים הנכים בישראל, ואישרה מספר חוקים חדשים היו"ר אקוניס לרשויות: "פעלו לגרירת רכבים החונים בחניית נכים" יו"ר עמותת נגישות ישראל: "בישראל יש תופעה מכוערת של עבריינות נכים"

▪ ▪ ▪
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (יום ב', 18.10.10) תקנה המעלה את הקנס על חנייה במקום המיועד לנכים בלבד מ-500 שקלים כיום ל-1,000 שקלים, אשר תיכנס לתוקפה ב-1 בדצמבר.

כמו-כן, אושרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק של יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ זבולון אורלב, להציב תמרור במקום חנייה המיועד לנכים. ההצעה נועדה להבטיח את זכותם של אנשים עם נכות לחנות במקומות חניה שהוקצו בעבורם. החוק אושר במסגרת ציון יום המודעות הארצי לחניית נכים, בשורה של דיונים בוועדת הכלכלה.

בנוסף, אישרה הוועדה לקריאה שנייה ושלישית את הצעתו של ח"כ משה מטלון, נכה בעצמו, לפיה הרשויות המקומיות לא תוכלנה להגביל את שעות החניה במקומות המיועדים לנכים. הצעת חוק זו קובעת כי ניתן יהיה להגביל את שעות החניה במקומות המיועדים לנכים בשני מקרים חריגים בלבד. במקרה אחד מדובר על הגבלת שעות במקום המיועד לרכב של נכה מסויים, שנמצא בסמוך למקום עבודתו של אותו נכה. במקרה כזה הגבלת השעות תהיה בהתחשב בשעות עבודתו של הנכה.

"כיום, לתמרור שאוסר על חנייה אין משמעות"

בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס, כי "התופעה של תפיסת מקום חנייה המיועד לנכים היא אנטי חברתית ואנטי מוסרית". אורלב הוסיף כי "תפיסת מקום חנייה של נכה משבשת לו את חייו. אנחנו יודעים שהחוק היה חסר, כי במקומות חנייה הסמוכים למבנים ציבוריים, ליד קניונים למשל, לא הייתה משמעות לתמרור שאוסר על חנייה. החוק בא להבטיח את סמכות האכיפה של הרשויות המקומיות בכל מקום אליו הנכים צריכים להגיע".

אקוניס קרא לרשויות המקומיות לקבוע בחוקי העזר העירוניים חובת גרירה של רכבים שחונים במקומות המיועדים לנכים. "החקיקה הזו בעיני היא חקיקה מוסרית ששולחת מסר חשוב לציבור", הסביר. "הרי אם הרכב יישאר בחנייה המיועדת לנכה, אפילו אם על חלונו תודבק הודעת קנס, אז כאילו לא עשינו כלום". ח"כ אורלב הצטרף לדבריו של ח"כ אקוניס והשניים החליטו כי יפנו את הקריאה הזו לראשי הרשויות המקומיות, כדי שיקדמו את הנושא.

יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר, בירך את הוועדה על שבחרה לכנס את הישיבה בנושא. "בלי חניה לא ניתן להגיע למבנה, לא משנה אם המבנה הוא נגיש לנכים או לא", אמר. וגנר סיפר כי בישראל ישנה תופעה מכוערת כהגדרתו, של עבריינות נכים. "אני מקווה שבעזרת החקיקה שאתה מקדם נצליח לטפל בתופעה המכוערת של עבריינות החנייה במקומות המיועדים לנכים".

נוצר: 18/10/2010 | עודכן: 18/10/2010
שתףשתףשלח לחברהדפסה

אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...