יום שני, 21 בפברואר 2011

ynet מסדר בושה: מי תופס חניה לנכים? - חדשות היום

ynet מסדר בושה: מי תופס חניה לנכים? - חדשות היום

מסדר בושה: מי תופס חניה לנכים?

חניתם בחניית נכה בחניוני תל-אביב בניגוד לחוק? הפקחים יצלמו את הרכב ותמונתו תפורסם: "שאנשים יתביישו"

יואב זיתון

פורסם: 15.02.11, 09:52

איפה הבושה? הנה היא. בחברה העירונית "אחוזות החוף", המפעילה כ-110 חניונים בתל-אביב, מתכוונים לצאת למאבק בנהגים החונים בחניות נכים מבלי שיש להם תו נכה. הם מאיימים לחשוף את קלונם של העבריינים ברבים.

בעוד כמה שבועות ייכנס לתוקף חוק חדש המקנה לפקחים של עיריות לקנוס נהגים החונים בחניות נכים בחניונים.

קנס מוגדל
חניתם שלא כחוק בחניית נכים? שלמו 1,000 שקל / שחר הזלקורן
משרד התחבורה מעוניין להעניש בחומרה את החונים בחניית נכים שלא כחוק. הקנס על העבירה יוכפל בקרוב ל-1,000 שקל, למרות שיוזם החקיקה, ח"כ זבולון אורלב, הציע להגדיל את הקנס פי 10, ל-5,000 שקל
לכתבה המלאה

בתל-אביב החליטו לנקוט בסנקציות עוד לפני שהחוק ייכנס לתוקף. בין היתר הונחו פקחים, שעוברים ליד חניון עירוני, להיכנס למקום ולבדוק אם למכוניות החונות בחניות נכים יש תו נכה.

בין הצעדים המתוכננים בחברת החניונים: הדבקת מדבקות על מכוניות, וגם צילום כלי הרכב ופרסום התמונות. מהלך זה מבוצע ללא קשר להליך החקיקה בכנסת, שיוביל גם להכפלת הקנס על החונים בחניות נכים - מ-500 שקלים ל-1,000 שקלים. בחברת אחוזת חוף מתכוונים גם להדריך את הסדרנים, שיורו לנהגים הסוררים להחנות במקום המותר, ואם יסרבו - ייקראו למקום פקחים.

"מציגים תו מזויף"

מסתבר שתופעת תפיסת מקומות החנייה לנכים השתדרגה. אחד ממפעילי החניונים העירוניים, סיפר ל-ynet: "לפעמים כשנכנס נכה לחניון ומציג לי תו, אני חושד בו ומבקש לראות תעודת זהות, ואז אני מגלה שהתו שלו בכלל מזויף. אנשים עושים זאת היום באופן טבעי לחלוטין".

יו"ר חברת אחוזות חוף, שמקנה מקומות חנייה בחינם לנכים, עו"ד עופר שחל, אמר: "אני נתקל בתופעה הזו לא פעם, לדוגמה, בחניון גולדה הענק - יש כאלו שתופסים חניות נכים בלי בושה. אני חושב שהגיע הזמן שנהגים אלו יתביישו במעשים הללו, ולא רק ייפגעו בכיסם".

ח"כ זבולון אורלב, יוזם החוק החדש, הסביר כי החוק יופעל גם בחניונים בקניונים: "העירייה תהיה

אחראית, ולא בעלי החניון, על הצבת השלטים שמראים שמדובר בחניות נכים. כך שהן יהפכו ל'דרך' שהעירייה מופקדת על האכיפה בו".

בארגוני הנכים הביעו סיפוק מכוונת העירייה לשים סוף לאבסורד. יו"ר מטה מאבק הנכים, נעמי מורביה: "זו תופעה מחפירה, שבה אנשים מנצלים את המנהג של 'אני רק שאלה', חונים לשתי דקות ובפועל נשארים יותר. מבדיקות שערכתי נתקלתי במצבים בהם אנשים עושים שימוש לרעה בתווים של בני משפחותיהם בניגוד לחוק, שמאפשר את החנייה רק אם הנכה באוטו או נמצא בו. זו חוצפה ממדרגה ראשונה. הרעיון הוא מעולה כי הבושה גדולה יותר מתשלום קנס"

אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...