יום ראשון, 9 בדצמבר 2012

Feeder - חנתה בחניה פרטית בת"א - קיבלה דוח של 500 שקל




נתה בחניה פרטית בת"א - קיבלה דוח של 500 שקל

פקח חניה / צלם: אלי אטיאס
 815
 
 15 1
האצבע הקלה על ההדק של פקחי עיריית ת"א, ומצוקת החניה בעיר לא אחת גורמות לתושבים רבים בעיר תחושות תסכול עמוק. הקלישאה (שאצל רבים היא המציאות) אומרת שאם אתה גר בת"א ובבעלותך רכב - אתה לא תוציא אותו מהחניה בשעות הערב, וזאת בהנחה שאכן מצאת חניה חוקית ברחובות העיר.
ואולם, מסתבר שהפקחים העירוניים לא מסתפקים רק בדוחות על חניה באזורים המיועדים לתושבי הרחוב (כחול-לבן) אלא מנפיקים קנסות גם על חניה פרטית. על פי מקרה שמופץ בפייסבוק בימים האחרונים, שזכה לכ-2,800 לייקים ולכ-280 שיתופים, תושבת ת"א קיבלה דוח בסך 500 שקל לאחר שחנתה בחניה פרטית שרשומה בטאבו לבניין שלה:
דוח חניה בחניה פרטית / מתוך: צילום מסך פייסבוק
לטענת העירייה, הרכב חנה רחוק מדי מהקיר וחסם את המדרכה. החוק אומר שבמקרה ויש הסדרה מסומנת לחניה על המדרכה, הרכב חייב לחנות לא יותר מ-30 ס"מ מהקיר או מקצה המדרכה. החוק העירוני הכללי אוסר כמובן חניה שתחסום לגמרי את השימוש במדרכה להולכי הרגל, אלא באזורים ייעודיים ומסומנים בבירור.
אלא, שהבניין והחניה ממוקמים באזור הצטלבות הרחובות שינקין ורוטשילד, שרק לפני חודש הסתיימו בו שיפוצים עירוניים שנמשכו כשנה וחצי לפחות. לפי הפוסט של התושבת, יעל גורן, החניה של הבניין ברחוב זה מותרת על המדרכה באזור המסומן ומגודר (ראו תמונה מטה).
גורן אמרה ל"גלובס", כי בעקבות השיפוץ ברחוב, הסימון על המדרכה נמחק לגמרי - מה שהתיר את החניה על כל אזור המדרכה האמור עד לסימון חדש. ובכלל, לדבריה היא חנתה במרחק 15 ס"מ מהקיר:
חניה בת
"המשפצים מטעם העירייה הפכו את החניה שלנו למחסן הפרטי שלהם. שמו ציוד, חפרו בורות, חסמו את הכניסה לבניין, אבל היה שיפוץ אז לא התלוננו. כאשר סוף סוף נגמר השיפוץ והאבק והחפירות וחזרה לנו החניה, אנו מקבלים דו"חות על חניה פרטית", כותבת גורן בפייסבוק.
חניה בת
גורן עירערה על הקנס בפני עיריית ת"א וקיבלה תשובה כי "התובע המוסמך שבדק את פנייתך החליט לדחות את בקשתך לביטול הדו"ח". גורן פירסמה על דף הפייסבוק של עיריית ת"א את המקרה והיא מחכה לתגובתם.
גורן אמרה היום כי אין בכוונתה לוותר ולשלם את הקנס וכי תבקש להישפט בנושא. "האם זה נראה הגיוני לעיריית תל אביב שאשלם 500 ש"ח קנס על החנייה הפרטית שלי?! שאקח יום חופש מהעבודה כדי להגיע למשפט בנושא? לאן הגענו? אני לא ממתלונני הרשת, אבל פה מדובר כבר בסיפור שחצה את כל גבול הטעם הטוב!!!! אז הנה, גם אני צילמתי", כותבת גורן.
לדברי גורן, שכנים אחרים שקיבלו קנסות בעבר על אותו מקרה הצליחו לבטל את הדוח, אך ידוע לה גם על כאלה שנקנסו על מקרים דומים ונאלצו לשלם.
מעיריית ת"א נמסר בתגובה לפניית "גלובס", כי "הרכב חנה מעבר לתחום החניה הפרטי, בתוך שטח הרחוב, באופן המהווה הפרעה לציבור הולכי הרגל (מצ"ב תמונה). לאור הפנייה, מינהל ההנדסה ייבחן את תקינות מקום החניה הפרטי".
התמונה שצילמה פקחית עיריית ת"א:
חניה בת


אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...