יום ראשון, 5 בפברואר 2012

ynet בשורה לנהגים בת"א: יותר חניה - בפחות כסף - חדשות

ynet בשורה לנהגים בת"א: יותר חניה - בפחות כסף - חדשות:

'via Blog this'

בשורה לנהגים בת"א: יותר חניה - בפחות כסף

תוכנית חדשה של העירייה מכוונת להקל על תושבי תל-אביב את מצוקת החניה הקבועה. הם ייהנו מהנחה של 75% בחניונים עירוניים, הגדלת מספר החניונים המיוחדים ובקרוב גם מחניה בחינם בכחול-לבן בכל העיר. ומי שלא תל-אביבי? ישלם יותר

בועז פיילר

פורסם: 31.01.12, 13:55

בשורה לנהגי תל-אביב. עיריית תל-אביב הכריזה הבוקר (יום ג') על תוכנית חדשה שאמורה להקל באופן ניכר את בעיית החניה של תושבי העיר המחזיקים ברכב פרטי. עיקרה של תוכנית "באתי, ראיתי, חניתי": הנחה בחניונים עירוניים, הכפלת מספר חניוני הלילה וחניוני "קרוב לבית" וחניה חינם בכחול-לבן בכל העיר. לנהגים שאינם תושבי תל-אביב מצפה בשורה נעימה פחות – ביטול הטבות החניה והעלאת התעריף למקסימום המורשה בחוק.

"החשוב הוא מתן עדיפות בחניה לתושבי תל אביב-יפו מפני שאנו חיים במצב של היעדר תחבורה ציבורית ראויה", הסביר ראש העיר רון חולדאי. "בגלל המצוקה הגוברת של התושבים החלטנו להוריד את הביורוקרטיה ולוותר על ההכנסה מדו"חות ומסלופרק'". רוב סעיפי התוכנית ייכנסו לתוקף ב-1 במרס.

עיקרי התוכנית

הנחה בחניונים העירוניים: תושבי העיר ייהנו מהנחה של 75% מהמחיר המלא לעומת 50% כיום (למעט חניון גולדה, מתחת למשכן לאמנויות הבמה ובתי המשפט).

מספרם של חניוני "קרוב לבית" יעלה מ-21 ל-45. התו האזורי יקנה לתושב חניה ללא תשלום בכל החניונים של אותו אזור חניה, משבע בערב ועד שמונה בבוקר באמצע השבוע, ומיום שישי ב-15:00 ועד יום ראשון ב-8:00. מספר הרכב של התושב יהיה מוזן במחשבי החניונים ושעריהם ייפתחו אוטומטית כשהרכב יגיע. לבעלי תו חנייה כתום של אזור 1 תישלח הודעה מפורטת בנוגע לחניונים העומדים לרשותם.

חניונים עירוניים יופעלו כחניוני לילה שבהם ניתן יהיה לחנות חינם מחצות עד שמונה בבוקר גם אם אינם באזור מגורכם. בימי שישי יפעלו החניונים בחינם מחצות עד צהרי שבת "כדי שהצעירים שמבלים לא יצטרכו לקום מוקדם להזיז את האוטו", לדברי מנכ"ל העירייה מנחם לייבה.

חניה בכחול-לבן: בשלב השני מתכוונת העירייה לאפשר לכל התושבים לחנות בחינם במקומות המסומנים בכחול-לבן בכל העיר, ולא רק באזור התו.

מפת חניוני "קרוב לבית"
מפת חניוני "קרוב לבית"

"נותנים עדיפות לתושבים"

שלב החניה בכחול-לבן ייכנס לתוקפו לאחר קבלת אישורים ממשרד הפנים וממשרד התחבורה, בחודשים הקרובים. בד בבד מתכוונת העירייה להעלות את מחיר החניה בכחול-לבן למי שאינו תושב העיר. המחיר צפוי לעמוד על המקסימום המורשה בחוק - חמישה שקלים.

"אנו נותנים עדיפות מלאה לתושב העיר שבה הוא חי, נהנה ועובד", הסביר לייבה.

"אנו מאמינים שאיכות החיים בדברים הפשוטים והיומיומיים תשתפר. ראש העיר מצפה גם שהתחבורה הציבורית תקודם בקצב גבוה מהקצב הקיים היום".

במקביל תמשיך העירייה לעודד את התושבים להשתמש באופניים ולא ברכב, ותגדיל את מספר האופניים העומדים להשכרה בתחנות "תל-אופן". העירייה גם מנהלת משא ומתן עם הבנקים הגדולים שמשרדיהם ממוקמים בשדרות רוטשילד, כדי להביא לכך שעובדיהם הרבים יגיעו למשרד בהסעות מאורגנות.

שת"פ ישראלי: להזמין מקום חניה מראש ליד המסעדה - גלובס

שת"פ ישראלי: להזמין מקום חניה מראש ליד המסעדה - גלובס:


אתר rest יוצא בשת"פ עם חברת הסטארט-אפ הישראלית Just Park It ויאפשר לסועדים למצוא מקום חניה ליד המקום שבו יסעדו - עוד לפני שהם יוצאים מהבית

29/01/2012, 18:50


חניה / צלם: צפריר אביוב
אתר המסעדות rest משיק שיתוף-פעולה עם חברת הסטארט-אפ הישראלית Just Park It, במסגרתו יוכלו סועדים להזמין חניה דרך האינטרנט לאחר שהזמינו מקום למסעדה.
הרעיון הוא לאפשר לסועדים להגיע בזמן למסעדה וללא הצורך לבזבז זמן ולצבור עצבים בחיפוש מקום חניה פנוי.
השירות של Just Park It מאפשר לחפש חניה בקרבת המסעדה - בחניונים ציבוריים ובמקומות חניה פרטיים שחברים בשירות של Just Park It.
שתי החברות עדכנו כי השירות המשותף יחל בשלב הראשון דרך אתר האינטרנט, וניתן לגשת אליו באמצעות כפתור ייעודי, לאחר שמתבצעת הזמנת שולחן באמצעות שירות rest in של אתר המסעדות הפופולרי. בהמשך השנה יוצע שירות החניה גם דרך אפליקציית rest.
בחברות מסבירים כי השירות עובד כך שעל מנת להזמין חניה בפועל יידרש הגולש להירשם לשירות ולהזין שם, פרטי כרטיס אשראי, פרטי אי-מייל לקבלת הודעות ואת מספר הטלפון הנייד. עם השלמת ההזמנה יקבל המזמין הודעת SMS המאשרת את פרטי ההזמנה. עם ההגעה לשער החניה (במקרה שקיים) יוכל לפתוח את שער המחסום לחניון בעצמו באמצעות טלפון נייד רגיל, או באמצעות לחיצה על הכפתור המתאים באפליקציית Just Park It. כך נחסך הצורך בתשלום בכניסה או ביציאה מהחניה.
לדברי מנכ"ל אתר rest מקבוצת זאפ (לשעבר דפי זהב), אביחי בליצקי, "ההבנה כי זמנו של הלקוח יקר וכי חוויית הבילוי העדינה תלויה בגורמים רבים, הובילה אותנו לספק עוד מוצר שיקל ויבטיח את ההנאה המושלמת של הסועד. המטרה שלנו היא ליצור רצף כלים באתר rest שיכסו כל פרט בחוויית הבילוי במסעדה ויציעו לגולש את האפשרות לתכנן ולשלוט בכמה שיותר אספקטים של הבילוי שלו".
מנכ"ל Just Park It, מיכאל קנרק, הוסיף כי "מניסיון אישי של כולנו, גם ארוחה טובה מתחילה במקרים רבים בתסכול הנובע מחיפוש אינטנסיבי של חניה. סועדים יוצאים במקרים רבים זמן רב לפני המועד על מנת למצוא מקום חניה מתאים, כאשר לא מובטח להם דבר. השילוב בין rest ל-Just Park It עוזר לאנשים לתכנן את זמנם ולהגיע בנוחות ליעדם".

חברת Just Park It, שהוקמה לפני כשנה, משמשת כזירת מסחר אינטרנט וסלולרית שמשדכת בין בעלי חניות לבין מבקשי חניות לפרקי זמן מוגדרים מראש.
גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...